SZKOLENIA

WTTS realizując działalność statutową szkoli w zakresie psychoterapii systemowej na różnych poziomach zaawansowania uczestników

Moduł psychoterapia behawioralno-poznawcza

Zagadnienia teoretyczne Liczba godzin
  1. Podstawowe zagadnienia teoretyczne podejścia behawioralno-poznawczego
  2. Teoria procesu terapeutycznego
    1. czynniki leczące w psychoterapii
    2. modele zaburzeń i teorie zmian zachowania
    3. relacja terapeutyczna - specyfika dla podejścia behawioralno-poznawczego
    4. umiejętność tworzenia hipotez wyjaśniających mechanizm powstawania zaburzeń
    5. rozpoznawanie etapów procesu terapeutycznego
  3. Formalne aspekty procesu terapeutycznego
  4. Diagnoza psychoterapeutyczna
    1. podstawy wiedzy na temat postępowania diagnostycznego i zasady diagnostyki w modalności behawioralno-poznawczej
    2. diagnozowanie czynników warunkujących zaburzenia
    3. wykorzystanie diagnozy dla planowania i realizacji procesu psychoterapeutycznego
  5. Zastosowanie podejścia behawioralno-poznawczego w terapii indywidualnej, par, rodzinnej i grupowej
  6. Interwencje terapeutyczne - strategie, metody, techniki psychoterapii behawioralno-poznawczej w leczeniu osób z różnymi zaburzeniami
50
Kształcenie umiejętności praktycznych Liczba godzin
  1. Umiejętność nawiązywania kontaktu i budowania relacji terapeutycznej
  2. Umiejętność planowania procesu psychoterapii w oparciu o przeprowadzoną diagnozę
  3. Umiejętność zawierania kontraktu terapeutycznego
  4. Umiejętność budowania strategii i interweniowania
  5. Umiejętność stosowania specyficznych metod i technik psychoterapii behawioralno-poznawczej w leczeniu osób z różnymi zaburzeniami
  6. Umiejętność rozpoznawania etapów procesu terapeutycznego
  7. Umiejętność diagnozowania relacji terapeutycznej
30
Blok zajęć teoretyczno-warsztatowych: Liczba godzin
Integracja systemowego i behawioralnego myślenia i postępowania, czyli czego mogę nauczyć się od behawiorystów, jakie techniki postępowania mogę przejąć podbudowując je systemowym myśleniem? 20
RAZEM: 100

 

Spodziewane rezultaty:

  • pozyskanie wiedzy na temat podejścia behawioralno-poznawczego
  • nabycie umiejętności praktycznych do samodzielnego prowadzenia psychoterapii w podejściu behawioralno-poznawczym
  • pozyskanie wiedzy w zakresie stosowania podejścia behawioralno-poznawczego w leczeniu różnych zaburzeń

Forma: wykład, warsztat szkoleniowy z zastosowaniem interaktywnych metod nauczania (gra ról, praca w małych grupach, symulacja sytuacji terapeutycznej, ukierunkowana informacja zwrotna, moderowane dyskusje, zastosowanie technik twórczego myślenia), demonstracja nagrań audiowizualnych, prezentacja własnych doświadczeń, analiza przypadków (case study)

Sposób zaliczenia: test wiedzy , opis 1 procesu terapeutycznego