Szkolenia
WTTS realizując działalność statutową szkoli w zakresie psychoterapii systemowej na różnych poziomach zaawansowania uczestników
CURRICULUM 06/2024 (POZNAŃ)
Pierwszeństwo udziału mają osoby zapisane na liście rezerwowej poprzedniej edycji
Temat: Systemowo-integracyjna pedagogika traumy i doradztwo specjalistyczne ukierunkowane na traumę.
Curriculum adresowane jest do członków nadzwyczajnych WTTS, psychologów, pedagogów i osób pracujących w zawodach medycznych, w różnych kontekstach pomocowych, którzy chcą poszerzyć zakres swoich kompetencji w pracy z dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z doświadczeniem traumy.
Kryteria rekrutacyjne:
• minimum 3-letnie doświadczenie w pracy w systemie pomagania (pisemne oświadczenie)
• ukończony Kurs Podstawowy Psychoterapii Systemowej Indywidualnej i Rodzinnej (WTTS) oraz Kurs Zaawansowany Psychoterapii Systemowej Indywidualnej i Rodzinnej (WTTS)
• doświadczenia własne, psychoterapia
Pierwszeństwo udziału mają osoby zapisane na liście rezerwowej poprzedniej edycji
Zajęcia odbywać się będą stacjonarnie lub w formie zdalnej.
Liczba uczestników: 24
Opis:
Traumatyzujące doświadczenia pozostawiają u dotkniętych nimi osób poważne problemy psychiczne i fizyczne. Świadomość i wiedza o tym, jakie skutki przez całe życie mogą mieć doświadczenia traumatyczne, staje się w zawodach psychospołecznych coraz ważniejsza. Curriculum opiera się na fundamentalnej postawie szacunku w ramach profesjonalnego towarzyszenia osobom z doświadczeniem traumy. Każdy moduł szkolenia obejmuje przekazywanie wiedzy teoretycznej, ćwiczenia jej praktycznego zastosowania i łączenie tego z możliwością doświadczeń własnych w małych grupach.
W ramach Curriculum „Systemowo-integracyjna pedagogika traumy i doradztwo specjalistyczne ukierunkowane na traumę” zostaną przekazane zasady i koncepcje profesjonalnego, zorientowanego na rozwiązania i zasoby, wspierania osób z doświadczeniem traumy. Curriculum przygotowane merytorycznie przez Cornelię Götz-Kühne oraz Ulrike Reddemann zostanie zrealizowane w oparciu o wytyczne Niemieckiego Towarzystwa Psychotraumatologii / Stowarzyszenia Specjalistycznego Pedagogiki Traumy Deutschsprachige Gesellschaft für Psychotraumatologie (DeGPT) / Fachverband Traumapädagogik (dawniej BAG e.V), we współpracy z Instytutem Rozwiązań Systemowych w Wiesloch i Wielkopolskim Towarzystwem Terapii Systemowej w Poznaniu.
Kierownictwo merytoryczne: Cornelia Götz-Kühne i Maria Kasprowicz
Informacje szczegółowe:
Curriculum „Systemowo-integracyjna pedagogika traumy i doradztwo specjalistyczne ukierunkowane na traumę obejmuje 192 godziny dydaktyczne w tym:
-144 godziny dydaktyczne teoretyczno-warsztatowe
-24 godziny dydaktyczne superwizji (superwizje odbywają się w małych grupach)
-24 godziny dydaktyczne teoretyczno-warsztatowe kolokwium podsumowującego, które jest nieodłącznym elementem całego szkolenia.
Do Certyfikatu Psychoterapeuty Systemowego zgodnego z wymogami Ministra Zdrowia zostaną zaliczone 144 godziny dydaktyczne teoretyczno-warsztatowe i 24 godziny dydaktyczne superwizji grupowej
Po ukończeniu całości curriculum (minimum 90% obecności), uczestnicy otrzymają stosowne zaświadczenie Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej.
Uczestnicy, którzy wyrażą taką chęć i spełnią wymagania niżej wymienionych Towarzystw, otrzymają Certyfikat pedagogiki traumy Niemieckiego Towarzystwa Psychotraumatologii (DeGPT) oraz Związku ds. Pedagogiki Traumy (FVTP).
Miejsce szkolenia: WTTS, Poznań, ul. Składowa 4, I piętro lub platforma ZOOM
Godziny zajęć:
pierwszy dzień 10.00-18.00 w tym 1,5 godzinna przerwa obiadowa i dwie przerwy 15 minutowe
drugi dzień 9.30-17.30 w tym 1,5 godzinna przerwa obiadowa i dwie przerwy 15 minutowe
trzeci dzień 9.30-17.30 w tym 1,5 godzinna przerwa obiadowa i dwie przerwy 15 minutowe
MODUŁ 1
Termin: 16-18 października 2024 roku
Prowadzenie: Cornelia Götz-Kühne (SG, DeGPT)
Zawartość merytoryczna: Wprowadzenie do psychotraumatologii: Historia i uwarunkowania ogólne zespołu stresu pourazowego. Podstawy i podstawowe strategie w pedagogice traumy, podstawowe postawy przy nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji, podstawowe techniki stabilizacji i dystansowania się, diagnostyka tramy.
Czas trwania: 24 godziny dydaktyczne
MODUŁ 2
Termin: 24-27 lutego 2025 roku
Superwizja w małej grupie (A)
Prowadzenie: Maria Kasprowicz (WTTS)
Termin: 24 lutego 2025 roku
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
Termin: 25-26 lutego 2025 roku
Zajęcia teoretyczno-warsztatowe
Prowadzenie: Maria Kasprowicz (WTTS), Katarzyna Małkowicz
Zawartość merytoryczna: Wspieranie rezyliencji, ochrona przed wtórną traumatyzacją, zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych
Superwizje w małej grupie (B)
Prowadzenie: Maria Kasprowicz (WTTS)
Termin: 27 lutego 2025 roku
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
MODUŁ 3
Termin:14-16 kwietnia 2025 roku
Zajęcia teoretyczno-warsztatowe
Prowadzenie: Gerald Möhrlein
Zawartość merytoryczna: stabilizacja społeczna, warunki i możliwości interakcyjnych elementów stabilizacji, interwencje kryzysowe wobec dzieci dotkniętych traumą w placówkach i szkołach, niezbędne warunki instytucjonalne. Zatrzymywanie dysocjacji w codziennym życiu pedagogicznym
Czas trwania: 24 godziny dydaktyczne
MODUŁ 4
Termin: 7-9 czerwca 2025 roku
Zajęcia teoretyczno-warsztatowe
Prowadzenie: Cornelia Götz-Kühne (SG, DeGPT)
Zawartość merytoryczna: Więź: trauma więzi, historia własnego życia w kontekście więzi. Przepracowywanie traumy i integracja (CIPBS)
Czas trwania: 24 godziny dydaktyczne
MODUŁ 5
Termin: 19-21 września 2025 roku
Zajęcia teoretyczno-warsztatowe
Prowadzenie: Ulrike Reddemann (DAPT, DeGPT)
Zawartość merytoryczna: Możliwość pracy z częściami zranionymi i raniącymi na scenie wewnętrznej w oparciu o terapię stanów ego – według koncepcji psychodynamiczno-imaginatywnej terapii traumy Luise Reddemann.
Czas trwania: 24 godziny dydaktyczne
MODUŁ 6
Termin: 1-4 grudnia 2025 roku
Superwizja w małej grupie (A)
Prowadzenie: Maria Kasprowicz (WTTS)
Termin: 1 grudnia 2025 roku
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
Termin: 2-3 grudnia 2025 roku
Zajęcia teoretyczno-warsztatowe
Prowadzenie: Maria Kasprowicz (WTTS), Katarzyna Małkowicz
Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych
Zawartość merytoryczna: Dysocjacja: geneza, skutki, rozpoznawanie. Sposoby reagowania na zachowania wynikające z dysocjacji. Teoria poliwagalna Porgesa, model psychobiologiczny (SE). Rozwój zdolności regulacji pobudzenia. Przywracanie neurocepcji bezpieczeństwa.
Superwizje w małej grupie (B)
Termin: 4 grudnia 2025 roku
Prowadzenie: Maria Kasprowicz (WTTS)
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
MODUŁ 7
Termin: 17-20 marca 2026 roku - data
Prowadzenie: Cornelia Götz-Kühne (SG, DeGPT)
Superwizja w małej grupie (A)
Termin: 17 marca 2026 roku
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
Zajęcia teoretyczno-warsztatowe
Termin: 18- 19 marca 2026 roku
Zawartość merytoryczna: Trauma transgeneracyjna. Rola ciała w pracy z traumą. Pomocne, ukierunkowane na ciało metody pracy z osobami straumatyzowanymi. Przedstawienie różnych ćwiczeń i metod: ćwiczenia uziemiające (grounding), ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia postrzegania odczuć w ciele, ćwiczenia relaksacyjne, klepanie i tapping ku samopomocy emocjonalnej.
Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych
Superwizja w małej grupie (B)
Termin: 20 marca 2026 roku
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
Seminarium podsumowujące
Termin: 17-19 czerwca 2026 roku
Prowadzenie: Cornelia Götz-Kühne (SG, DeGPT), Maria Kasprowicz (WTTS)
Czas trwania: 24 godziny dydaktyczne
Koszt szkolenia z opłatą certyfikacyjną wynosi 11600,00 PLN
Opłata za szkolenie wynosi 10600,00 PLN, płatne w całości do roku lub w czterech ratach:
- I rata 2800,00 PLN płatne w terminie do 20 czerwca 2024 roku,
- II rata 2600,00 PLN płatne do 10 września 2024 roku,
- III rata 2600,00 PLN płatne do 10 listopada 2024 roku
- IV rata 2600,00 PLN płatne do 10 stycznia 2025 roku
Opłata certyfikacyjna 1000,00 PLN płatna do roku
Wpłaty prosimy kierować na rachunek bankowy Towarzystwa
Santander Bank Polska S.A. II Oddział Poznań
31 1090 1346 0000 0000 3400 1347
WTTS zastrzega sobie w wyjątkowych sytuacjach możliwość zmiany terminów zjazdów.
Zgłoszenia: drogą elektroniczną poprzez formularz zgłoszeniowy