Temat: Systemowo-integracyjna pedagogika traumy i doradztwo specjalistyczne ukierunkowane na traumę, ze szczególnym uwzględnieniem pedagogiki traumy.
Liczba uczestników: 24
Miejsce: Poznań, ul. Składowa 4, I piętro, WTTS lub platforma ZOOM
Informacje szczegółowe oraz kolejne daty zjazdów zostaną podane w późniejszym terminie.
Kryteria rekrutacyjne:
MODUŁ 1
Termin: 16-18 października 2024 roku
Prowadzenie: Cornelia Götz-Kühne (SG)
Zawartość merytoryczna: Wprowadzenie do psychotraumatologii: Historia i uwarunkowania ogólne zespołu stresu pourazowego. Podstawy i podstawowe strategie w pedagogice traumy, podstawowe postawy przy nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji, podstawowe techniki stabilizacji i dystansowania się, diagnostyka pedagogiki traumy.
Czas trwania: 24 godziny dydaktyczne
MODUŁ 2
Termin: 24-27 lutego 2024 roku
Superwizja w małej grupie (A)
Prowadzenie: Maria Kasprowicz (WTTS)
Termin: 24 lutego 2025 roku
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
Termin: 25-26 lutego 2025 roku
Zajęcia teoretyczno-warsztatowe
Prowadzenie: Maria Kasprowicz (WTTS), Katarzyna Małkowicz
Zawartość merytoryczna: Wspieranie rezyliencji, ochrona przed wtórną traumatyzacją, zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych
Superwizje w małej grupie (B)
Prowadzenie: Maria Kasprowicz (WTTS)
Termin: 27 lutego 2025 roku
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
MODUŁ 3
Termin:14-16 kwietnia 2025 roku
Zajęcia teoretyczno-warsztatowe
Prowadzenie: Gerald Möhrlein
Zawartość merytoryczna: stabilizacja społeczna, warunki i możliwości interakcyjnych elementów stabilizacji, interwencje kryzysowe wobec dzieci dotkniętych traumą w placówkach i szkołach, niezbędne warunki instytucjonalne. Zatrzymywanie dysocjacji w codziennym życiu pedagogicznym
Czas trwania: 24 godziny dydaktyczne
MODUŁ 4
Termin: 7-9 czerwca 2025 roku
Zajęcia teoretyczno-warsztatowe
Prowadzenie: Cornelia Götz-Kühne (SG, DeGPT)
Zawartość merytoryczna: Więź: trauma więzi, historia własnego życia w kontekście więzi. Przepracowywanie traumy i integracja (CIPBS)
Czas trwania: 24 godziny dydaktyczne
MODUŁ 5
Termin: 19-21 września 2025 roku
Zajęcia teoretyczno-warsztatowe
Prowadzenie: Ulrike Reddemann (DAPT, DeGPT)
Zawartość merytoryczna: Możliwość pracy z częściami zranionymi i raniącymi na scenie wewnętrznej w oparciu o terapię stanów ego – według koncepcji psychodynamiczno-imaginatywnej terapii traumy Luise Reddemann.
Czas trwania: 24 godziny dydaktyczne
MODUŁ 6
Termin: 1-4 grudnia 2025 roku
Superwizja w małej grupie (A)
Prowadzenie: Maria Kasprowicz (WTTS)
Termin: 1 grudnia 2025 roku
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
Termin: 2-3 grudnia 2025 roku
Zajęcia teoretyczno-warsztatowe
Prowadzenie: Maria Kasprowicz (WTTS), Katarzyna Małkowicz
Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych
Zawartość merytoryczna: Dysocjacja: geneza, skutki, rozpoznawanie. Sposoby reagowania na zachowania wynikające z dysocjacji. Teoria poliwagalna Porgesa, model psychobiologiczny (SE). Rozwój zdolności regulacji pobudzenia. Przywracanie neurocepcji bezpieczeństwa.
Superwizje w małej grupie (B)
Termin: 4 grudnia 2025 roku
Prowadzenie: Maria Kasprowicz (WTTS)
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
MODUŁ 7
Termin: 1-4 kwietnia 2026 roku
Prowadzenie: Cornelia Götz-Kühne (SG, DeGPT)
Superwizja w małej grupie (A)
Termin: 1 kwietnia 2026 roku
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
Termin: 2-3 kwietnia 2026 roku
Zajęcia teoretyczno-warsztatowe
Zawartość merytoryczna: Trauma transgeneracyjna. Rola ciała w pracy z traumą. Pomocne, ukierunkowane na ciało metody pracy z osobami straumatyzowanymi. Przedstawienie różnych ćwiczeń i metod: ćwiczenia uziemiające (grounding), ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia postrzegania odczuć w ciele, ćwiczenia relaksacyjne, klepanie i tapping ku samopomocy emocjonalnej.
Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych
Superwizja w małej grupie (B)
Termin: 4 kwietnia 2026 roku
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
Kolokwium podsumowujące
Termin: 17-19 czerwca 2026 roku
Prowadzenie: Cornelia Götz-Kühne (SG, DeGPT), Maria Kasprowicz (WTTS)
Czas trwania: 24 godziny dydaktyczne